جام جهانی 2022| شکار اژدها توسط یوزهای ایرانی/ شاگردان کی‌روش شانس صعود از گروه شدند + عکس و فیلم

13:27 - 04 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۷۸۷۹
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
دیدار دوم تیم ملی فوتبال ایران از گروه B جام جهانی 2022 با اقتدار از سد ولز گذشت.

خبرگزاری میزان - دوحه، در نخستین دیدار از روز ششم دور گروهی جام جهانی 2022، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود از گروه B از ساعت 13:30 در استادیوم احمد بن علی شهر الریان و در نبردی که حکم مرگ و زندگی برای شاگردان کی‌روش داشت به مصاف تیم ملی ولز رفت که در پایان این دیدار کاملا یک طرفه از سوی شاگردان کی‌روش در نهایت تیم ایران مزد بازی درخشان خود را گرفت و یوزهای ایرانی موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر از سد یاران بیل بگذرند تا شاگردان کی‌روش ضمن جبران باخت سنگین به انگلیس اکنون یکی از شانس‌های صعود به دور حذفی باشند.

با این پیروزی تیم ملی ایران با 3 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به انگلیس در رده دوم گروه B ایستاد و ولز با یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفت.

در این بازی تیم ملی ایران در هر دو نیمه تیم برتر میدان بود و دقیقه 15 توسط قلی‌زاده به گل رسید، اما این گل به وسیله VAR مردود اعلام شد تا نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شود.

در نیمه دوم بازیکنان ایران نمایش به مراتب بهتری داشتند و هرچند دو ضربه آزمون و قلی‌زاده در یک صحبنه به تیرک دروازه برخورد کرد، اما این پایان کار نبود و تیم یاران پس از 10 نفره شدن ولز به دلیل خطای دروازه‌بان این تیم روی طارمی توانست در وقت‌های اضافی دست به آتش بازی بزند و در دقایق 9+90 و 11+90 توسط روزبه چشمی و رامین رضاییان به گل رسید تا در نهایت تیم ملی ایران با نتیجه 2 بر صفر از سد ولز بگذرد.

*علیرضا بیرانوند که به دلیل طی کردن دوران نقات پس از مصدومیت بینی در دیدار با انگلیس با نقاب و محافظ ویژه وارد استادیوم شد، اما طبق قوانین فیفا قادر به همراهی تیم ملی نخواهد بود.

*تیم ملی ایران با زدن 2 گل به ولز تاریخ ساز شد و برای اولین بار موفق می‌شود در یک دوره جام جهانی بیش از ۲ گل به ثمر برساند.

*برای نخستین بار در تاریخ تیم‌های ملی فوتبال ایران و ولز به مصاف هم می‌روند و پیش از این هیچ گاه رو در روی هم قرار نگرفته‌اند.

*تیم ملی ولز در آخرین رده‌بندی فیفا پیش از جام جهانی یک رتبه بهتر از ایران و در رده نوزدهم جای دارد. حریف ایران دوازدهمین تیم اروپاست.

*این دومین تجربه حضور ولز در جام‌جهانی است. ولز قبلاً یک بار ۶۴ سال پیش در جام‌جهانی ۱۹۵۸ موفق به صعود به این رقابت‌ها شده بود که در مرحله یک‌چهارم نهایی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

*ایران 2 – ولز صفر

گل: روزبه چشمی(9+90) و رامین رضاییان(11+90)

کارت زرد: جو رودون(3+45) از ولز/ رضاییان و جهانبخش(5+90) از ایران

کارت قرمز: وین هنسی(86) از ولز

داور بازی: ماریو آلبرتو اسکوبار(گواتمالا)/ کمک‌ها: کالب والس(ترینیداد و توباگو) و خوآن کارلوس(کاستاریکا)/ داور چهارم: ماگوئته اندیایه(سنگال).

*گزارش زنده بازی:

*بازی به پاسکاری‌های دو تیم آغاز شد و این در حالی بود که کیفر مور در این بازی جانشین دنیل جیمز و تنها تغییر ترکیب ولز بود ودر مقابل تیم ملی ایران با 5 تغییر نسبت به بازی اول پا به مسابقه با ولز گذاشته است.

*در دقیقه 2 بازی، اولین فرصت بازی توسط تیم ملی ولز ایجاد شد و ضربه نکو ویلیامز از پشت محوطه جریمه با اختلاف به اوت رفت.

*در دقیقه 6 بازیکنان ایران چند ارسال بلند روی دروازه ولز انجام دادند، اما با تیزهوشی مدافعان ولز آزمون از زدن ضربه سر ناکام ماند.

*در دقیقه 7 سردار آزمون در یک و دو با طارمی پشت محوطه جریمه ولز صاحب توپ شد، اما شوت مهاجم ایران ضرب و دقت کافی را نداشت و به آسانی توسط هنسی، دروازه‌بان ولز مهار شد.

*جو استادیوم احمد بن علی کاملا به سود ایران است و هواداران ایرانی ورزشگاه را روی سر خود گذاشته‌اند.

*در دقیقه ۱۲ مسابقه، رابرتس با حضور در سمت راست محوطه جریمه ایران، ارسال بلندی انجام داد، اما ضربه سر کیفر مور به خوبی توسط سید حسین حسینی مهار شد.

*در دقیقه 15 پاس رو به عقب مدافع ولز به اشتباه توسط علی قلی‌زاده جمع شد و پس از یک، دو با آزمون، قلی‌زاده موفق شد روی پاس کوتاه آزمون به گل نخست برسد، اما این گل توسط کمک داور ویدئویی آفساید اعلام شد.

*در دقیقه ۱۹ موقعیت خوب باز هم روی ارسال از جناحین نصیب ولز شد که با پرش بلند و مشت حسینی توپ از محوطه جریمه ایران به بیرون فرستاده شد.

*در دقیقه 23 رامین رضاییان روی یک ضربه آزاد توپ را به داخل محوطه جریمه ولز ارسال کرد، اما ضربه سر آزمون از کنار دروازه هنسی به بیرون رفت.

*سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در ورزشگاه احمدبن علی دوحه برای تماشای دیدار تیم ملی فوتبال ایران و ولز حضور داشتند. همچنین اینفانتینو رییس فیفا و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال نیز در ورزشگاه حضور دارند.

*در ادامه و تا دقیقه 40 بازی شکل آرامتری به خود گرفت و بازیکنان هر دو یتم تلاشی برای حمله و باز کردن دروازه‌ها انجام ندادند.

*در دقیقه 41 تیم ایران از جناح راست ولز صاحب یک ضربه آزاد مستقیم شد ، اما ارسال بلند حاج‌صفی راهی به دروازه نداشت و مستقیم از کنار دروازه هنسی به بیرون رفت.

*در دقیقه 42 ولزی‌ها از جناح چپ ایران صاحب یک ضربه کرنر شدند، اما ارسال بازیکن ولز به زیبایی توسط حسینی روی هوا مهار شد.

*در دقیقه 47 سانتر سعید عزت‌اللهی، باعث شد تا سردار آزمون در محوطه جریمه ولز صاحب موقعیت اما این بازیکن در شرایط نامناسبی توپ را در اختیار گرفت و به همین دلیل این فرصت برای ایران از دست رفت.

*در آخرین لحظات سانتر حاج‌صفی به محوطه جریمه ولز رسید و با اینکه مدافعان ولز اشتباه کرده بودند، اما بازیکنان ایران نتوانستند از شلوغی داخل موحطه بهره ببرند.

*آمار بازی و نمرات بازیکنان ایران در نیمه نخست و درخشش رضاییان:

*نیمه دوم باز هم با برتری شاگردان کی‌روش آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی ارسال بازیکنان ایران به محوطه جریمه ولز رسید، اما آزمون از باز کردن دروازه هنسی ناکام ماند.

*در دقیقه 51 احسان حاج‌صفی با پاسی در عمق توپ را در موقعیتی تک به تک به سردار آزمن رساند، اما شوت محکم آزمون به تیرک عمودی دروازه هنسی خورد. پس از برخورد توپ به تیرک قلی‌زاده پشت محوطه صاحب توپ شد و شوت فنی و سرکش وینگر ایرانی با بدشانسی به دوباره به تیرک دروازه ولز برخورد کرد و در نهایت ضربه سر آزمون هم توسط هنسی مهار شد تا یاران بیل با خوش شانسی هر چه تمام دروازه خود را باز شده نبینند.

*در دقیقه 59 آزمون که در چند صحنه توسط بازیکنان ولز احساس درد از ناحیه مچ پا کرده بود شرایط بازی نداشت و در دقیقه 60 کریم انصاری‌فرد برای آماده ورود به بازی شد، اما در نهایت پس از چند دقیقه تویض لغو شد و آزمون به جای خود برگشت.

*در دقیقه 64 توپ ربایی عزت‌اللهی ایران را در موقعیت گل قرار دارد و در ادامه طارمی را صاحب توپ کرد، اما ضربه طارمی پس از برخورد باه پای مدافع ولز راهی کرنر شد.

*در دقیقه 68 آزمون بالاخره جای خود را به کریم انصاری‌فرد داد تا به این ترتیب انمصاری‌فرد به رکورد 95 بازی ملی برای تیم ملی ایران برسد.

*در دقیقه 71 و پس از ارسال کرنر توپ در پشت محوطه جریمه به عزت‌اللهی رسید و ارسال بلند او پس از ضربه سر طارمی که به صورت پاس ارسال شده بود توسط هنسی مهار شد.

*در دقیقه 73 شوت زمینی و سرکش عزت‌اللهی به شکلی خطرناک از سمت راست دروازه ولز راهی کرنر شد. کرنر به صورت کوتاه آغاز شد ، اما حرکت تکنیکی و ارسال قلی‌‌زاده به تیر دوم باز هم توسط مدافع ولز از سمت دیگر به کرنر رفت.

*در دقیقه 77 کی‌روش باز هم دست به تغییر زد و مهدی ترابی جای حاج‌صفی را در زمین گرفت و علیرضا جهانبخش جایگزین علی قلی‌زاده شد. در دقیقه 78 روزبه چشمی جایگزین احمد نوراللهی شد و تیم ولز هم جو آلن را جایگزین آمپادو کرد.

*پس از خروج حاج‌صفی از زمین بازوبند کاپیتانی به کریم انصاری‌فرد واگذار شد.

*در دقیقه 84 شوت محکم مهاجم تیم ملی ولز به زیبایی توسط حسینی مهار و راهی کرنر شد.

*در دقیقه 85 و پس از کرنر توپ به جهانبخش رسید و او با پاسی بلند و روی غفلت ولزی‌ها توپ را در موقعیتی تک به تک از میانه میدان به مهدی طارمی رساند، اما در ادامه هنسی در اقدامی خطرناک در هوا و با زانو به صورت و گردن طارمی برخورد کرد و با اینکه داور در ابتدا به او کارت زرد داد، ولی پس از اعتراض بازیکنان ایران در نهایت اسکوبار، داور اول بازی با بررسی ویدئویی رای به اخراج هنسی داد تا ولز ز دقیقه 85 به بعد با 10 نفر ادامه دهد.

پس از اخراج دروازه‌بان ولز موج حملات شاگردان کی‌روش شدیدتر شد و در دققه 89 مهدی ترابی شوتی محکم و سرکش روانه دروازه یاران بیل کرد، اما این توپ هم با فاصله کم و بدشانسی به بیرون رفت.

*در دقیقه 5+90 رامین رضاییان و علیرضا جهانبخش کارت زرد گرفتند تا به این ترتیب جهانبخش به دلیل دو کارته شدن بازی سوم تیم ملی ایران مقابل آمریکا را از دست داد.

*در دقیقه 9+90 و در حالی که حملات ایران ادامه داشت در نهایت روزبه چشمی موفق شد با شوتی زمینی و از فاصله‌ای تقریبا 25 متری توپ را وارد گوشه دروازه ولز کرد.

*در دقیقه 11+90 باز هم تیم با انگیزه ایران به حملات خود ادامه داد و یوزهای ایرانی موق شدند گل دوم را با ضربه چیپ رامین رضاییان وارد دوازه ولز کند تا در نهایت ایران با نتیجه یک بر صفر از سد اژدهای اروپا بگذرد و 3 امتیازی شود.

*آمار بازی و نمرات بازیکنان ایران/ طارمی بهترین بازیکن شد:

*ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

سید حسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی(78 - روزبه چشمی)، احسان حاج‌صفی(77 - مهدی ترابی)، علی قلی‌زاده(77 - علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی و سردار آزمون(68 - انصاری‌فرد)

*ترکیب تیم ملی فوتبال ولز:

هنسی، نکو ویلیامز، بن‌دیویس، کریس مفام، ‌رودون، هری ویلسون(58 - دنیل جیمز)، آرون رمزی(87 - دنی وارد)، گرت بیل، مور، رابرتز(57 - جانسون) و جوردن آمپادو(78 - جو آلن)

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *